Mongolië 2 - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Mongolië 2 - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Mongolië 2

Door: Taaf en Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

13 Maart 2013 | Mongolië, Ulaanbaatar

Gisteravond kwam rond 00.00 uur onze chauffeur nog even langs, spreekt geen woord Engels en was stomdronken of stoned, waarschijnlijk allebei.. Sigaar + biertje gepresenteerd, maar ging wel hééél erg lekker zitten. uiteindelijk heeft onze gids hem weer meegesleurd. 
Die Ger van ons heeft wel een mankementje. Er is 1 stopcontact en als je daar wat insteekt schiet er een steekvlam langs Taaf zijn haren. Die gebruiken wij dus maar niet meer en Taaf is voor de zekerheid van bed verhuisd, aangezien er toch 3 zijn.
Vanmorgen na het ontbijt hadden was er tijd voor een wandeling, wij een beetje de bergen in. Zagen ineens ergens een inham boven en dachten dat wij dan daar achter de tempel zouden moeten kunnen zien. De klim leek van beneden redelijk simpel maar viel poepie tegen, best wel steil en veel langer dan onze voormalige berekeningen... Aardig kapot kwamen wij boven, daarachter lag niet wat wij hoopten helaas, een gigantisch bos, daar gingen wij niet in verdwalen. Beetje gedesillusioneerd maar goed gefitnessed weer thuis.
's Middags eerst lunchen bij een "originele" Nomaden familie. Hele gekke ervaring, ook heul veul eten, kregen het niet op. Terwijl onze gids en chauffeur wel alles opvraten, zelfs Taaf moest zwaar zijn Waterloo erkennen!
Als je niet je bordje leeg eet is dat niet zo beleefd in Mongolië. Ze lieten ons niet eerder gaan als onze borden leeg waren.. Na mijn opmerking of ze het gezellig vonden als ik nog 2 dagen bleef werden wij vrij gelaten. Waren alleen maar mannen en ze een sigaar gepresenteerd, iedereen blij.
Aansluitend paard rijden. Gelukkig zijn de paardjes alhier niet zo groot en deze redelijk tam volgens de gids. Taaf heeft nul rij ervaring, ik een little bit (leuke woordspeling he..). Wij op pad. Taaf kreeg iemand mee die zijn paard op sleeptouw nam en ik mocht de klus alleen klaren. Taaf na een paar honderd meter roepen 'waarom houd die vent mijn paard vast!!'. Na een kilometertje verder en wat overleg werd Taaf 'losgelaten'. Meteen werd duidelijk wat de reden daarvan was, paard en Taaf daar bovenop gingen alle kanten uit behalve de goede. Nadat beiden weer gevangen waren werd de reis in de originele setting vervolgd. Had al spierpijn van de beklimming, nu ook in mijn buik van het lachen..

  • 13 Maart 2013 - 14:56

    Ruud:

    Hoi mannen,

    Geniet van jullie verhalen en ervaringen en volg de reis met de kaart voor me. Heerlijk!

    Tja, die Mongoolse outfit staat jullie inderdaad prima, maar ja......die kleine pony`s erbij..........
    Dat doet me dan weer `n beetje aan Slagharen denken.
    Konden jullie echt geen vurige hengst berijden met `n beetje hoogte?? Al was het maar voor
    het "plaatje".

    Veel plezier nog samen de komende dagen!

    Groet,
    Ruud



  • 13 Maart 2013 - 14:58

    Mirna:

    Ik zie t helemaal voor me. Taaf met zijn opmerking op dat paard en de gevolgen daarna. Ik lach met jullie mee. In die kleding prachtig. Echte Mongoliërs elastiekje om jullie oren zodat jullie ogen spleterig worden en t plaatje is compleet. X mirna

  • 13 Maart 2013 - 16:22

    Esra:

    Lieverds! Oh oh oh wat een genot om jullie te volgen, en Pjer wat kan jij toch boeiende stukjes schrijven, je neemt ons helemaal mee in jullie avonturen. Ik moest eerst even bijkomen van het lachen hoor voordat ik dit kon typen :D Taaf, ik zie het helemaal voor me!!! jij op dat paard dat alle kanten op gaat. En maar schreeuwen! ha ha ha.. Geniet nog lekker van jullie laatste dagen van deze geweldige reis xxxxx

  • 13 Maart 2013 - 18:24

    Patrick:

    Mooi avontuur manne !! leuk om te lezen wat jullie meemaken. Hoop dat jullie trein geen vertraging heeft want Woensdag is het hier wel Paasvee................... Groeten Pat

  • 13 Maart 2013 - 19:41

    Nikki:

    dat stukje van de paarden is echt lachen !!
    jammer dat we er niet bij waren!!
    ;-0 xxx nikki

  • 14 Maart 2013 - 09:25

    Monique:

    Hoi Taaf en Pjer,

    Wat leuk om jullie op deze manier te volgen, zie ik ook nog eens wat (behalve Alkmaar). Die outfits zaten jullie als gegoten, hahaha.
    Goed idee van die sigaren Pjer, dat kan weer wat leien!!
    Ik hoop dat jullie bilspierpijn gauw over is, meestal heb je na anderhalf uur te zijn afgestapt, nog het idee dat je erop zit, sucses!!

    Groetjes Mo

  • 14 Maart 2013 - 14:50

    Tineke:

    Noh Pjer en Taaf,wat een avontuur zijn jullie aangegaan! En als ik het zo lees,hadden jullie het niet willen missen!
    Bar genoten van al die mooie verhalen en foto's! Nog een paar mooie laatste dagen! En een goeie reis terug!

  • 14 Maart 2013 - 15:08

    Jolanda:

    Hahaha, ik zie het ook helemaal voor me.
    Ik vind het gewoon leuk als ik mijn mail open en daar weer een verhaal van jullie bij is!!
    Nou, nog een paar dagen te gaan, geniet er nog even van!!
    XXX Jo

  • 15 Maart 2013 - 01:24

    Gijs & Jolanda:

    Wat genieten we weer van jullie verhalen en avonturen, die van de trein, van jullie eigenste ger, van jullie paardritje, van jullie verkleedpartijtje en van jullie foto's. Daardoor beleef je het een beetje mee superleuk!! Jaa Pjer je bent echt een schrijver in de dop en je sigaren komen in veel gevallen goed van pas buiten eigen gebruik.
    Jullie hebben nog een paaar dagen te gaan, geniet er nog even van!!
    Groetjes, Gijs & Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

TaafenPjer

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 157461

Voorgaande reizen:

24 Maart 2017 - 09 April 2017

Japan

16 Maart 2016 - 28 Maart 2016

Cuba

12 Maart 2015 - 23 Februari 2015

Armenië

02 Februari 2014 - 23 Februari 2014

Thailand, Laos, Cambodja, Viëtnam

01 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Trans Mongolië Express

Landen bezocht: