Donderdag 30 maart - Reisverslag uit Kōya, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Donderdag 30 maart - Reisverslag uit Kōya, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Donderdag 30 maart

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

30 Maart 2017 | Japan, Kōya

Donderdag 30 maart

Prima geslapen! Vond in een kast nog extra slaapmatjes en kussens. Hing wel een bordje met de tekst dat die niet gebruikt mochten worden, maar na het doen van een "wees gegroetje" en als toetje nog een "onze vader", vond ik dat het wel voor 1 nachtje moest kunnen.. Dus 3 matjes op elkaar, 2 kussens, helemaal lekker.

06.00 op. Douchen doen wij in Kyoto, anders word je hier nooit meer warm. Om 06.30 wilden wij de ochtend ceremonie van de priesters meemaken. Duurde een klein half uurtje en dat was precies lang genoeg. 07.00 ontbijt, jawel, rijst, soep en groente's, allen smaakloos. Peper en zout mag denk ik ook niet.
08.00 weer met bus, kabelbaan en diverse treinen in ongeveer 4,5 uur naar Kyoto.
Daar gaan wij ETEN.

Nou die 4,5 uur zijn niet gelukt, waren 14.00 in hotel. Moesten tig keer overstappen, metro werd ook nog in het rijtje vervoersmiddelen tussen gevoegd.

Flinke ronde gewandeld en (was nodig) heerlijk gegeten!! Sukiyaki met Wagyu beef, bijzonder smaakvol. tip van Rolf (ze hadden geen Kobe beef, wel beter voor de portemonnee).
Na het eten ook nog door allerlei kleine straatjes geslenterd. Je komt ogen te kort.
Ook nog echte geisha gespot, in Kyoto worden ze liever geiko (kind van de kunsten) genoemd. Omdat hun beroep niets met sensualiteit te maken heeft.

Morgen gaan we fietsen huren en zien wij wat ons de dag te bieden heeft.

• 31 Maart 2017 - 13:24

Gert:

Jammer van dat eten als ik dat zo lees. Ik had juist verwacht dat alles smaakvol zou zijn. Ik beloof, bij thuiskomst op zondag 9 april geen vis bij het 'zagen' maar vlees bij Klaver vandaan.
    Kus

Ps: ik zou knettergek worden als ik elke ochtend wit moet poederen.