Zondag - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Zondag

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

26 Maart 2017 | Japan, Nagasaki

Vanmorgen hadden wij tot 12.00 uur vrij programma. Zijn met de tram (heet hier street car) naar de haven geweest en links en rechts wat rondgewandeld.
Ook weer met de tram terug en de buurt rond ons hotel verkend. Vonden nog een oude begraafplaats tussen de hoge flats en zijn in een hilarische, knotsgekke speelhal beland.

Vanaf 12.00 uur dus achter de reisleider aan gehobbeld. Weer met de tram, naar het Nagasaki Atoom Museum en monument, wat natuurlijk heel indrukwekkend was.
Ja, ruim 73.000 doden en meer dan 74.000 gewonden, gemeten in december 1945, doet wel wat met je...
En dan zijn de slachtoffers van de straling na de explosie nog niet mee gerekend.

In de tram konden wij een beetje bijkomen van alle vreselijke beelden. Eerstvolgende stop was bij een goed bewaard gebleven stukje oude "kolonie" van Nederland.
Als laatste de Glover Garden bezocht, oude Nagasaki historie met prachtige tuinen en mooi uitzicht over de skyline van de stad.

Veel dingen vallen ons hier op, maar hier komen er een paar;
Je ziet helemaal niets geen afval, nergens niet, maar ook nergens afvalbakken!
De filosofie die hier heerst is, als je iets vol mee kan nemen, kan je het ook leeg weer mee (naar huis) nemen. En dat werkt hier gewoon!
En deze is helemaal de omgekeerde wereld...
Binnen roken is prima, maar buiten verboden!!! Hahaha... Soms toch wel gekke jongens hoor, die Japanners.
Maar voor de verstokte rokers zijn er wel rook area's buiten! Ik zal er een foto van plaatsen.

• 26 Maart 2017 - 12:31

Jolanda:

Mooi om weer deelgenoot te zijn van jullie avontuur! Geniet ervan! X

• 27 Maart 2017 - 09:44

Suren:

Where is the LIKE button? :)