Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Varadero

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

26 Maart 2016 | Cuba, Varadero

Varadero

Ik weet niet wat er in dat infuus van Taaf heeft gezeten, maar die gaat weer als een malle! Zou zeggen, geef mij ook maar elke (maandag...)morgen een half litertje van dat spul.
Hadden ook nog ideeën om eventueel the Stones te gaan bezoeken. Hoe lastig dat is besef je pas als je hier bent. Niemand weet bijvoorbeeld hoe laat zij van start gaan. Hoe daar te komen wel, bijvoorbeeld met taxi (bussen rijden weinig en zeker niet op schema), maar terug lukt waarschijnlijk niet omdat dan iedereen een taxi wilt hebben. Zal zo'n rit van rond de 2,5 uur zijn. Ook is de kans groot dat je niets te zien krijgt omdat het stadion vol zit (tis gratis) en je buiten mag luisteren + het feit dat Taaf gisteravond uit het ziekenhuis is ontslagen hebben wij besloten om lekker op het strand van ons all inclusive resort te blijven. Voor "straf" vandaag een boek uitgelezen!

Ook nog wat liggen mijmeren op mijn strandbedje over de Cubanen en wat wij van ze gezien en meegemaakt hebben. In mijn ogen wil de jeugd zichzelf graag verenigen met het Westen, velen kopiëren zich aan wat er op de tv te zien is. De oudere Cubaan heeft een relatie met het oude Cuba, zoals ik die heb met mijn mobiele telefoon. Zij vinden het prima zo. Ik ben ook blij met de standaardinstellingen als ik 'm aanschaf, maar na verloop van tijd komen er dan weer allerlei (voor mij moeilijke/vervelende) updates of downloads, hoe zij dat ook mogen noemen, waardoor alles net weer iets anders gaat dan dat je gewend bent en dat dan ook vervelend vind.
Feit blijft dat ik wel mee moet omdat anders dat ding dan na verloopt van tijd weigert de juiste diensten aan mij te verlenen. Dat zullen de Cubanen (helaas) ook moeten gaan beseffen...

  • 26 Maart 2016 - 21:17

    Hans:

    Hi Pjer en Taaf,

    misschien zat er Meldonium in? Enfin, rust doet wonderen. Volgens de Cubanen die zijn geïnterviewd waren de Stones geweldig, maar als je het mij vraagt weten ze niet wat ze moeten verwachten van het Westen. Jumping Jack flash klonk magertjes, geef mij maar de heren van de Buena Vista Social Club. Ach, alles heeft zijn tijd, ook de Stones. En een iPhone heeft ook niet het enige leven.

    Veel plezier verder en goede terugreis.

    Hans

  • 26 Maart 2016 - 21:40

    Piet Slijkerman:

    Mannen, kom maar weer naar Nederland, dan kunnen jullie uitrusten van deze ongetwijfeld vermoeiende reis. Inclusief alle pech moeten jullie, gelezen jullie verslagen, een interessante reis hebben gehad. En, Pjer, het door jou gesignaleerde probleem met nieuwe apparatuur en software ken ik bijzonder goed, met dien verstande dat die problemen voor mij, met mijn beperkte verstandelijke vermogens, drie keer groter is. Gelukkig kan ik af en toe terugvallen op een digitale mantelzorger.
    Vanmiddag hebben wij jouw vader met pandoeren een paar dubbeltjes armer gemaakt. Ter compensatie heeft hij een paar borrels en wat brood met kinnebak kunnen nuttigen.
    Tot ziens.
    Ome Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Varadero

Cuba

Taaf en Pjer naar Cuba

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2016

Laatste dag

26 Maart 2016

Varadero

24 Maart 2016

Trinidad/Varadero

24 Maart 2016

Trinidad

22 Maart 2016

Notitie!!
TaafenPjer

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 157408

Voorgaande reizen:

24 Maart 2017 - 09 April 2017

Japan

16 Maart 2016 - 28 Maart 2016

Cuba

12 Maart 2015 - 23 Februari 2015

Armenië

02 Februari 2014 - 23 Februari 2014

Thailand, Laos, Cambodja, Viëtnam

01 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Trans Mongolië Express

Landen bezocht: