4e dag - Reisverslag uit Viñales, Cuba van TaafenPjer - WaarBenJij.nu 4e dag - Reisverslag uit Viñales, Cuba van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

4e dag

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

19 Maart 2016 | Cuba, Viñales

4e dag
Viñales

Ik had belooft nog iets te vertellen over onze reis tussen Havanna en Viñales.
Wegversperring, bleek vrachtauto op zijn kant te liggen. Werd ons in het Spaans uitgelegd hoe wij deze moesten omzeilen....??? Huhhhh, wij niet begrijp.
Komt er in de verte een snuiter in paniek aanrennen (die wel Engels sprak!) en woonde in Viñalles. Stond op de bus te wachten, die dus ook niet langs zal komen en het was nog 27 kilometer lopen...
Wij hem even geadopteerd. Kregen daarvoor in ruil een heel blij gezicht, laatste stuk werd een excursie, geïntroduceerd bij zijn broer (die politieagent is), voor als er ooit eens problemen zouden zijn en afsluitend beland in restaurant waar hij ons trakteerde op een drankje en vertelde dat dit niet alleen de beste van heel Viñales was maar van heel Cuba! (Was waarschijnlijk van zijn oom of zo..).
Wij er toch 's avonds gegeten, was inderdaad heel erg goed.
Daarna troffen wij nog een feestje op het dorpsplein, wat we van een afstandje, met borrel en sigaar hebben mogen aanschouwen.
00.00 tijd om naar ons hotel te gaan (morgen paardrijden) werd ons een taxi aangeboden, waar we met 2 anderen in mochten stappen. Die werden eerst thuisgebracht, daarna roste hij nog verder de bergen in en had ons nog steeds niet gevraagd waar wij dan wel niet naar toe wilden. Rap ons hoteladres gemeld, helemaal andere kant op, gozer stront verbaasd en snapte er helemaal niets van. Hoe hij aan deze foute info kwam is ons nog steeds een raadsel, er was ons niets gevraagd. Werd dolle rit en passeerden uiteindelijk het dorpsfeest dus 2 keer...

• 20 Maart 2016 - 21:51

Gerard En Sietske:

Wat een schitterende verhalen, jullie vermaken je prima zo te lezen, ben nu al benieuwd naar dag 5

• 21 Maart 2016 - 09:24

Gert:

Jullie genieten volop zo te lezen. Ga zo door.
    Neem je wel sigaren mee Pjer???

Kus

• 21 Maart 2016 - 09:27

Gert:

Zit net de foto's te bekijken maar die auto's zien er wel supergaaf uit.
    Ps: Wat ziet Taaf er nog strak uit.

Kus

• 21 Maart 2016 - 21:02

Yvette:

Wauw! Wat maken jullie veel mee en wat zien jullie veel van het land, heerlijk voor jullie! dikke kussen

• 21 Maart 2016 - 21:10

Jolanda:

Fijn om van jullie te horen! Zo te zien, redelijk lekker weer, veel om te zien en ook nog genieten van de sigaren en drankje. Geniet lekker verder. Kus

• 22 Maart 2016 - 20:22

Mirna:

Hoi Taaf en Pjer.

Leuk dat ik weer mee mag genieten van jouw gezellige geschrijf Pjer en jullie belevenissen.
    Prachtig die otoos t is gewoon een openbaar rijdend museum.
    Ontving 4 verslagen in 1 x. Zie uit naar de volgende collum.
    Genietse. Kus Mirna

• 23 Maart 2016 - 18:00

David:

Hi jongens

Sigar-mochito-lekker eten.willen jullie eigenlijk terug?