3e dag - Reisverslag uit Havana, Cuba van TaafenPjer - WaarBenJij.nu 3e dag - Reisverslag uit Havana, Cuba van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

3e dag

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

19 Maart 2016 | Cuba, Havana

3e dag.
Nou dat met die auto ophalen word nog een dingetje...
Werden gisteravond gebeld met de mededeling dat door de komst van Obama er pas vanavond een auto beschikbaar is en omdat er hier in het donker rondtuffen stevig word afgeraden hebben zij er dan weer wel een hotel voor ons bij geregeld.
Allemaal wel leuk bedacht natuurlijk maar wij willen/moeten verder. Morgenochtend hebben wij al om 09.00 onze volgende excursie in een heel ander gedeelte van Cuba...
Nu hebben wij bedacht om toch gewoon naar het verhuurbedrijf te gaan en net te doen alsof wij gek zijn en met onze voucher gaan zwaaien.

Nou, das dus een fiasco geworden...
Eerst zaten wij wel in de juiste lobby (in de rij) waar de autohuur was gevestigd, maar verkeerde firma. En het duurt jonge in Cuba.......
Toen doorverwezen naar andere firma (nog langere rij), wisten zij ons te melden dat wij helemaal goed zaten qua firma, maar auto stond op ander filiaal en wij zaten volgens voucher helemaal ok hoor!!!
Huppetee, weer in de taxi naar de volgende rij, eindelijk aan de beurt, nee hoor, stonden niet op de lijst, werden fluks de deur weer uitgeschoven.
Vanaf 08.00 in de weer en onverrichterzake (wel weer veel van Havanna gezien) om 12.00 terug in hotel. Ons net verzoend met het vooraf aangeboden schema, ging de telefoon. Onze reisorganisatie, die ik al eerder had vermeld van deze ontstane situatie, had ergens anders een auto geregeld zodat wij toch op pad konden naar Viñales!

Was even een flinke zoektocht om uit Havanna te geraken, maar (na weer iets bijzonders meegemaakt te hebben, volgend bericht meer daarover) zijn wij veilig in ons nieuwe en mooie onderkomen aanbeland met fantastisch uitzicht!!

• 21 Maart 2016 - 21:55

Hans:

Geef de schuld maar aan Obama, en stiekem wel hopen dat alles beter wordt.... Wij weten wel beter.