Dan sai - Reisverslag uit Dan Sai, Thailand van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Dan sai - Reisverslag uit Dan Sai, Thailand van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Dan sai

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

05 Februari 2014 | Thailand, Dan Sai

Vanmorgen weer vrolijk gewekt om 05.30! Onze reisleider Tong (zo heet ie echt!) houd klaarblijkelijk van lange dagen.. Vandaag verlaten wij Chiangmai en zijn 2 miljoen inwoners. Wij hebben gisteravond nog wel even gezellig met z'n 4tjes in diverse tuktuk's door de stad gecrost.
Allereerst het enige olifantenziekenhuis bezocht. De olifant staat symbool voor Thailand en er word daar dus door een particuliere onderneming voor de zieke beesten gezorgd. Er stapt er af en toe ook nog eens 1tje op een vergeten landmijn wat natuurlijk ook een wat rommelige situatie achterlaat..
Vervolgens langs één van de grootste markten in noordelijk Thailand waar de locale hun boodschapjes doen, hoewel zij de toeristen ook beginnen te ontdekken. Allerlei lekkernijen zoals sprinkhanen, krekels, rupsen e.d. Ook verschillende soorten vlees die daar zonder koeling de hele dag liggen, word de kleur wat minder charmant, smeren zij hun handel weer even in met bloed waardoor die weer zo goed als nieuw lijkt...
Natuurlijk moeten wij in een land waar 70.000 tempels staan er af en toe eens bekijken...
Toch weer heel indrukwekkend! Niet alleen de tempel maar ook de ideologie achter het Boeddisme.
Vanavond in een prachtig resort beland, helaas wat laat en dus snel donker. Proberen daar morgen wat plaatjes van te schieten. Wake up call pas om 07.00, wat een weelde!!

• 05 Februari 2014 - 19:41

Miek:

Leuk om jullie avonturen te lezen,wat is internet toch een mooi medium,...als het werkt :-)
    Lekker genieten heren!Xxx

• 05 Februari 2014 - 23:48

Gijs:

Wie de schoen past trekt hem aan. Wat een enorme poot. Have fun op het ressort.

• 06 Februari 2014 - 09:42

Rianda:

Dat ziet er lekker uit, al dat voedsel de hele dag open en bloot in de buiten lucht. Verder smaakt het eten wel?
    Ik ben benieuwd naar de sprinkhanen. En dan die rupsen! Jammie!!

• 06 Februari 2014 - 16:31

Ome Piet:

Pjer, wat heb je uitgevroten dat jij op deze 'strafexpeditie' moest?