Start meerdaagse excursie - Reisverslag uit Stepanakert, Azerbeidjan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Start meerdaagse excursie - Reisverslag uit Stepanakert, Azerbeidjan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Start meerdaagse excursie

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

17 Maart 2015 | Azerbeidjan, Stepanakert

Gisteravond nog gegeten in traditioneel Armeens restaurant. Die meneer was zo blij met ons, bleef maar eten op tafel gooien en zijn zoons uitschelden als die in zijn ogen ietsiepietsjes verkeerd hadden gedaan. Toen wij uiteindelijk weg mochten kregen wij ook nog een grote tas met eten mee. Uit beleefdheid aangepakt, maar ja.... Word voor het kamermeisje.
Vanmorgen werden wij om 08.30 opgehaald voor onze meerdaagse excursie. Gaan van alles bekijken en verblijven 2 nachtjes in Stépanakert, hoofdstad van Republiek Nagorno Karabah. Onze chauffeur heet Norik, gids Sonja, aardige mensen. De chauffeur heeft het helemaal naar zijn zin, omdat Taaf Armeens spreekt heeft die man ook wat aan zijn dag. Normaliter is ie alleen maar aan het chaufferen en gaan alle gesprekken langs hem heen.
Vandaag hoofdzakelijk klooster- en bergen dag. First stop was Khor Virap, gevolgd door Noravank. Geluncht in een klein hutje aan de rivier, lekker gezeten en gekletst met onze 2 nieuwe vrienden voor de komende dagen. Zullen veel met z'n viertjes op moeten trekken.
Wij waren even vergeten dat we toch wel stukje hoger gingen reizen, belanden in de sneeuw!! En dat met je zomerjasje aan, geen handige keuze.... Winterjassen hangen nog in ons oude en vertrouwde hotel..
Na de lunch stond de rest van de middag eigenlijk alleen in het teken van doorreis naar Nagorno Karabah. Eerst nog stuk door niemandsland (veroverd door Armenië op Azerbeidjan), mijn hemel wat een bergen!! Het hield niet op. In de sneeuw met vreselijke afgronden aan mijn zijde (ik zit rechts achterin) en vangrails hebben ze hier niet echt veel van gehoord klaarblijkelijk. Scheet in mijn broek, Mw. Sonja nog vrolijk vertellen dat de hoogste bergen van Europa in Armenië staan Ik zie het, ik zie het!! Heb op gegeven moment mijn ogen maar dicht gedaan...
Veilig aangekomen, zo een hapje eten. Morgen nieuwe dag!

  • 17 Maart 2015 - 16:09

    Ararad:

    Hahaha, kan het me levendig voorstellen allemaal

  • 17 Maart 2015 - 18:33

    Ome Piet Slijk:

    Ik was van plan om ook te boeken, maar bij nader inzien blijf ik toch maar thuis. Hier heb ik het al koud en daar in de sneeuw moet het ook geen pretje zijn. Wel dat eten en drinken heeft mijn belangstelling!!!
    Hoe smaakt de wijn daar?

  • 17 Maart 2015 - 18:53

    Roxan :

    Heey papa en pjer!

    Heel erg leuk om dit allemaal te lezen en die foto's zijn ook heel erg mooi!
    Fijn om te lezen dat jullie zo erg genieten!
    Grappig dat het daar sneeuwde. Hier is het lekker weer!

    Xx rox :)

  • 17 Maart 2015 - 19:31

    David:

    Hey Pjer en Taaf
    Niet vergeten in Nagorno Karabakh ''zengalov hac" te eten en als drank ''tuti arag'' mag niet te ontbreken. Groetjes David


  • 17 Maart 2015 - 23:56

    Louis.:

    Heel leuk geschreven allemaal.Wat een belevenis weer.
    Groeten Louis.

  • 18 Maart 2015 - 10:05

    Gert:

    Ziet er top uit. Blijven genieten.
    Kus

  • 18 Maart 2015 - 21:15

    Tante 10:

    Wat is het toch weer leuk om je verslagen te lezen, Pjer! En prachtig dat je deze byzondere reis samen met David maakt! Het is weer 1 groot avontuur! Ik blijf je volgen, hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

TaafenPjer

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1209
Totaal aantal bezoekers 157561

Voorgaande reizen:

24 Maart 2017 - 09 April 2017

Japan

16 Maart 2016 - 28 Maart 2016

Cuba

12 Maart 2015 - 23 Februari 2015

Armenië

02 Februari 2014 - 23 Februari 2014

Thailand, Laos, Cambodja, Viëtnam

01 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Trans Mongolië Express

Landen bezocht: