Maandag 3 april - Reisverslag uit Takayama, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Maandag 3 april - Reisverslag uit Takayama, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Maandag 3 april

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

03 April 2017 | Japan, Takayama

Maandag 3 april

Gisteravond leuke avond gehad, goede gesprekken met ons groepje in de herberg en om 23.00 plat.
Tuurlijk weer vroeg wakker en liep al heel vroeg door het dorpje dat nog in ruste was.
Dat was weer een andere beleving.
Japan's ontbijtje en met de bus naar Takayama, hier blijven wij een nacht.

Rondgewandeld en een saké brouwerij getroffen. Voor het bedrag van 2 euries kreeg je een cupje en kon je 12 sakè'tjes proeven!
Lalala terug naar het hotel.
Bijkomen, douchen en straks hier om de hoek shabu shabu eten, door Rolf aangeprezen.
Morgen Tokyo!!

Ps. Wel veel foto's van Pjer vandaag....

• 03 April 2017 - 10:34

Hans:

Hoi Taaf en Pjer, alles OK zo te lezen en te zien. Hoe was de ontmoeting met de Japanse familie? Hans

• 03 April 2017 - 10:56

TaafenPjer :

Hoi Hans!

Nou, dat was weer "ouderwets" Japans...
    Bij ontvangst buigen, kamer wijzen en achteruit buigend weglopen en 's avonds eten neerzetten en hetzellfde ritueel.
    Niemand gesproken. Bij het weglopen had een mevrouwtje toevallig gezien dat ik een eetstokje had laten vallen. Kreeg heel snel nieuw setje en zij zelf sorry zeggen hè...

• 03 April 2017 - 14:53

Piet Slijkerman:

Van dat non-verbale gedoe zou ik helemaal Gallish worden. Alsof je tussen de koeien of de kippen zit te eten. Hier in Rotterdam lopen ook veel (toeristische?) Japanners rond. Altijd smilen en altijd buigen maar je hebt geen idee wat er in hun hoofden omgaat. Maak mij desnoods voor rotte vis uit maar zeg iets gemeends.