Woensdag 29 maart - Reisverslag uit Kōya, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Woensdag 29 maart - Reisverslag uit Kōya, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Woensdag 29 maart

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

30 Maart 2017 | Japan, Kōya

Woensdag 29 maart

Vanmorgen 06.00 de wekker, 5 uur reizen met diverse treinen en kabelbaan naar Mount Koya (Koya-San).
Hier op de berg, tussen de bomen ligt de grootste en meest mystieke begraafplaats van Japan. Het aantal graven lijkt ontelbaar en is vanwege het invallende licht door de bomen een bizar gezicht. Kilometers lang...
Hier staan ook nog 127 tempels, waren er in vroeger tijden rond de 1100!! Maar door aardbevingen, in de fik gevlogen enz. nu nog maar dit "bescheiden" aantal.

We slapen in één van die tempels en eten mee met een traditionele priestermaaltijd.

Die maaltijd hebben wij achter de rug. Die priesterboys eten vlees nog vis en dus rijst met groenten en soepjes. Lekker na het eten een zak chips op zitten kanen in ons kamertje. Gelukkig hebben wij daar wel een kachel, want voor de rest is het bokkoud hier overal.
We slapen op matjes... hebben nog een halve fles Whiskey in onze koffer en ik kan u vertellen, die gaat schoon op geraken.

• 30 Maart 2017 - 09:09

Gert:

Zag die shashimi er van de avond daarvoor toch beter uit. Hopelijk is de whiskey en de kater weggebleven.
    Kus

• 30 Maart 2017 - 10:46

Piet Slijkerman:

Als ik dat zo lees is het afzien geblazen. Koud en ongewoon eten. Mijn buurvrouw bracht mij laatst Zweedse groenteballetjes van Ikea. Vond ik ook niet lekker. maar beter dan niets.
    Ter compensatie mogen jullie best een keer bij mij komen eten.

• 30 Maart 2017 - 15:11

Pjer:

Lieve Ome Piet,

Die staat!!!
    Ter compensatie nemen wij gaarne bijpassend(e) wijntje(s) mee...

Ps. Vanavond wel heerlijk gegeten! Sukiyaki met Wagyu beef. Tip van Rolf.

Xx Pjer