Dinsdag 28 maart - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Dinsdag 28 maart - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Dinsdag 28 maart

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

28 Maart 2017 | Japan, Hiroshima

Dinsdag 28 maart

Gisteravond ben ik dus alleen door deze stad gaan zwerven. Heb lang in het (grote) horeca gebied rond gewandeld en in een tent gezeten met uitzicht op straat. Al die tijd geen enkele westerling gezien en wel een hele boel aangeschoten/dronken Japannertjes, in pak met akte tasjes, schattig.
Werd wel als een held onthaald om dat ik uit Nederland kwam, net als Hinnikun (Heineken dus) en dat is goed nieuws in Japan.
Dat ik als afsluiter een Japanse Whiskey bestelde (je mag hier roken in de kroeg, dus dat is lekker met sigaar erbij) werd ik bijna ereburger gekroond en uiteindelijk door 4 man buiten uitgebogen, want zo gaat dat hier.

Vanmorgen voelde Taaf zich gelukkig veel beter. Wij met de tram en trein naar Miyajima (laatste stuk met de Ferry, is nl. eiland). Daar lopen ook een heleboel herten rond en schijnen van alles te lusten, werd ons via speakers bekendgemaakt bij aankomst. En die informatie is correct. Tijdens het uitzoeken van de route kaapt zo'n beest mijn routekaart en gaat 'm op 1,5 meter van mij af op lopen vreten. Grrrrr... en je kan die vlooienbaal ook geen rotschop geven want die krengen zijn daar heilig verklaart...
Eiland is vooral bekend van o.a. de Grote Tori, ook wel Rode Poort genoemd (die eigenlijk oranje is..). De zee toegang tot het Itsukushimaheiligdom (goed scrabble woord), dat u het even weet. Afijn, wij zijn er geweest.

Weer trammen en treinen naar het Mazda Museum (Taaf had gelukkig nog een kaart), waar je alleen naar binnen kunt als je gereserveerd had voor de rondleiding. Dat wisten wij niet en die rondleiding was net achter de rug. Afijn, wij zijn er geweest.

Fluks weer in de trein naar het Maritiem Museum en Maritiem Defensie Museum, welke beiden op dinsdag gesloten zijn... Afijn, wij zijn er geweest!!

  • 28 Maart 2017 - 14:11

    Gert:

    Jammer dat je dat filmpje hier er niet opkrijg ( ik heb live beelden van de stoute, stoute hert gezien) en dat is wel lachen.
    Ik blijf vanuit Holland mooi op de hoogte. Ga zo door mannen.
    Ps: Taaf, ze moeten jou ook elke keer hebben.

  • 28 Maart 2017 - 17:12

    Rolf:

    Ja, Japan is een bijzonder land. Een hele ervaring. Even een eettip van mij: Sukiyaki (Japanse variant van fonduen, maar dan veel lekkerder) is mijn absolute favoriet, vooral als het met Kobe beef wordt bereid.

    Veel plezier daar in het land van de rijzende zon!

    Sayonara

  • 29 Maart 2017 - 09:50

    Tante 10:

    Wat weer een smulverhalen, Pjer! Dat je ons toch iedere keer weer zo mooi op de hoogte houdt, dat vind ik klasse!
    Gelukkig dat Taaf weer hersteld is! Op naar nog veel meer avonturen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Hiroshima

TaafenPjer

Actief sinds 19 Jan. 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 157270

Voorgaande reizen:

24 Maart 2017 - 09 April 2017

Japan

16 Maart 2016 - 28 Maart 2016

Cuba

12 Maart 2015 - 23 Februari 2015

Armenië

02 Februari 2014 - 23 Februari 2014

Thailand, Laos, Cambodja, Viëtnam

01 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Trans Mongolië Express

Landen bezocht: