Maandag 27 maart - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Maandag 27 maart - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Maandag 27 maart

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

27 Maart 2017 | Japan, Hiroshima

Maandag 27 maart

Vanmorgen na het ontbijt met de trein naar Hiroshima, 1e stuk met de gewone en laatste eind met de snelle Shinhansen trein.
Vandaar uit spullen in het hotel gemikt en meteen door naar atoom monumenten en museum van deze stad. Het is natuurlijk bizar dat als je over de hele wereld Hiroshima zegt, iedereen dan als 1e gedachte de atoombom heeft...
Wederom heftig, moet je bij zijn, niet te omschrijven.

Daarna door de stad gewandeld. Onze indruk is dat deze stad moderner is weder opgebouwd dan Nagasaki. Wat eigenlijk niet zou kunnen omdat Hiroshima maar 3 dagen voorsprong heeft gehad...

Wij hebben op de weg daar naar toe een bui op onze kop gekregen, nou Taaf eigenlijk want ik was bij iemand onder een paraplu gekropen. Hij heeft het daar flink koud van gekregen en was de week voordat wij weggingen ook al niet jofel.
Ligt nu met korte en aspirines te bed. Vanavond "hotelarrest" en hopelijk morgen beterderder.....

• 27 Maart 2017 - 16:24

Joep Slijkerman:

Hier in Wieringerwaard is alles goed.
    Mooi weer 20 gr.

Groeten!

• 27 Maart 2017 - 20:17

Piet Slijkerman:

Eigenlijk zouden presidenten van landen die over een atoombom beschikken verplicht moeten worden zo'n excursie te maken.

• 28 Maart 2017 - 14:05

Gert:

Indrukwekkend hoor. Ik heb mij er vroeger al veel in verdiept maar als je de feiten en cijfers weer hoort komt ie weer binnen.