2e excursie dag - Reisverslag uit Stepanakert, Azerbeidjan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu 2e excursie dag - Reisverslag uit Stepanakert, Azerbeidjan van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

2e excursie dag

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

18 Maart 2015 | Azerbeidjan, Stepanakert

Allereerst vandaag even een bedankje naar David voor zijn tips over het eten en drinken. Van dat lokale (wodka) drankje, daar hebben wij de man ondertussen al een litertje of zo van op! Word te pas en te onpas voor ons neus gezet...
Dat gerecht hebben wij vandaag op een marktje gescoord, vers van de bakplaat, was heerlijk!
En Ome Piet, wat de wijn betreft is het even zoeken, maar dat kunstje hebben wij nu ondertussen ook onder de knie!!
Weer flink wat rondgetuft, gelukkig droog en wat minder koud. Wat allemaal gedaan... Let op. De stad Chouchi, wandeling centrum Stépanakert, historisch museum van Stépanakert, Gandzassar, daar ook geluncht in restaurant "van Gogh". Konden wij onze gids en sjoof nog wat leren, hadden geen idee dat deze meneer een Nederlandse schilder was! Askéran, Tigranakert en weer terug naar ons hotel. Mocht u geïnteresseerd zijn in wat, wie, waar van bovenstaande moeilijke namen, verwijs ik u naar Google...
Tuurlijk onderweg nog diverse kerken, kloosters en monumenten bezocht.

• 18 Maart 2015 - 20:55

Hans:

Hi Pjer en Taaf,

kennelijk zijn Armenie en Azerbeidjan weer "on speaking terms" dat je zomaar de grens over kan steken? Ze hebben zo'n 15 jaar geleden toch echt heel veel gestreden om Nakorno Karabach. Enfin, overal drinken ze Wodka in de voormalige Soviet Unie en dat verbroedert....