Onze 1e dag! - Reisverslag uit Jerevan, Armenië van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Onze 1e dag! - Reisverslag uit Jerevan, Armenië van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Onze 1e dag!

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

13 Maart 2015 | Armenië, Jerevan

Ongelofelijk, alles liep op rolletjes!! Zijn zelfs voor schema in Armenië geland. Kwamen als laatsten na tussenstop in Wenen de aansluitende vlucht binnenstappen, maarrrr..... op tijd! Nu komt het allerleukste... bij de eerste 4 koffers die de band af kwamen rollen zaten onze 2 exemplaren!
Suren (familievriend van Taaf) kwam ons ophalen en heeft ons middels een kleine excursie (o.a. Amerikaanse ambassade, grootste ter wereld. Is zelfs landingsbaan! Vinden de Russen niet fijn...) bij ons hotel in het centrum van Yerevan afgeleverd.
Na een kort nachtje (tis hier 3 uur later dan bij u) het ontbijt nog meegepikt en aan de wandel gegaan. De meeste bezienswaardigheden, musea en monumenten van deze hoofdstad zijn in en rond het centrum te vinden.
Vandaag pikten wij mee... Vrijheidsplein, Monument Alaksandr Tamanjan (meneer heeft Armeens lettertype en alfabet bedacht), Nationaal Opera- en Ballettheater, Nationale Kunstgalerie, Cascade (is trappen complex waar je helemaal bovenin uitzicht hebt over de hele stad en de berg Ararat), hier kwam het 1e breekmomentje van Taaf. En als een katalysator ook die van mij, verdikkie, jij/wij staan hier echt!!!
Die Cascade is wel een kuitenbrekertje, poeh hé... Gelukkig kwamen wij er op de terugweg (ha, ha, shhiiit...) achter dat er naast (in de berg) een prachtige roltrap gevestigd was, omringd met moderne kunst die alle toeristen heen en (in ons geval alleen) terug vervoerde....
Vervolgens monument van Moedertje Armenië, welke staat voor alle vrouwen die dappere strijd hebben gestreden in alle oorlogen en onderdrukkingen.
Als toetje het eronder gelegen museum voor alle gevallenen (vrouw en man) in de boven beschreven ontberingen.

Bent u er nog....?! Grijns..!

Vanavond nog nieuwe avond en morgen een nieuwe dag!

• 13 Maart 2015 - 16:53

Mirna:

Je bent het schrijven nog niet verleerd Pjer. Komt weer gezellig over.
    Geniet lekker
    X mirna

• 13 Maart 2015 - 16:58

Ararad:

• 14 Maart 2015 - 09:20

Hans:

Hi Pjer en Taaf,

last in first out! Stel je eens voor dat ze al die koffers zouden moeten verwisselen...

Enfin, nu onbekommerd de stad in en de berg op. Hebben jullie na Suren al verder met de lokale Armeniers kennis kunnen maken?

Mvg,

Veel plezier

• 16 Maart 2015 - 00:59

Jolanda:

Hoi Pjer & Taaf,

Fijn om jullie leuke en interessante reisverslag te lezen!
    Ook geweldig en gelukkig dat jullie koffers zijn gearriveerd en dat wel bij de eerste vier mazzel hoor.
    Geniet nog maar lekker van jullie korte maar interessante reis en nog ff wat jullie hebben trouwens mooie foto's gemaakt!
    Veel plezier en groetjes x Jolanda