Loei - Reisverslag uit Loei, Thailand van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Loei - Reisverslag uit Loei, Thailand van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Loei

Door: Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

06 Februari 2014 | Thailand, Loei

Vanmorgen ons prachtig resort verlaten om in Loei (500.000 inwoners, niet veel te beleven, hoofdzakelijk industriestad) weer de koffer in onze volgende pleisterplaats te deponeren.
Vandaar stappen wij op de fiets voor een tochtje van 13 kilometer door wat afgelegen boerenplaatsjes (Wang Saphung) om wat meer van het "Thaise gevoel" op te snuiven. Natuurlijk hangen daar wel weer wat toeristische bezoekjes aan als bijvoorbeeld een "Monky Mountain".
Volgens de reisgids fietsen wij ook "langs landerijen en word u vrolijk toegezwaaid door de lokale bevolking". Wij zijn helemaal klaar voor het Maxima gevoel!
Vanavond met de tractor naar e.o.a. boerderij voor een bbq en proeverij van de lokale drankjes, kom maar op!!
Onze groep bestaat uit 28 man/vrouw, waarvan de jongste 44 is (Taaf!) en de oudste 71 (Iris). Er begint zich wel al iets van een groepsgevoel te ontwikkelen, niet in de laatste plaats mede dankzij onze kundige, strenge maar ook grappige en lieve gids Tong.

Nou, het fietstochtje was hartstikke leuk hoor! Mooie dingen gezien en inderdaad het idee gekregen dat de mensen hier het leuk vonden om ons voorbij te zien fietsen.
Ook de aapjes leken net zo blij met onze aanwezigheid!!
Verslag van onze avondlijke uitspatting volgt later....

• 06 Februari 2014 - 11:12

Mirna:

Leuke foto's, gezellig zo eten met de hele groep.
    Lekker veel gezwaaid?

• 06 Februari 2014 - 11:46

Kar:

Klinkt goed mannen, maak er n mooie reis van!

• 06 Februari 2014 - 13:58

Sietske:

Hoi Bart,

Kreeg van Marian deze link om je reisverslagen te lezen.
    Nou jullie zitten bepaald niet stil en zien wel enorm veel.
    Ach en bij dat vroege opstaan moet je maar denken de ochtendstond heeft goud in de mond.
    En dat zal ook voor je vakantieland wel gelden.

Nu heel veel reis plezier en denk een beetje om jezelf.
    Groet van Sietske.

• 06 Februari 2014 - 14:20

Marian:

Erg leuk deze verslagen ,geniet ervan.
    Groetjes Marian

• 06 Februari 2014 - 15:39

Liesbeth En Petra:

Hoi Bart en kameraden! Het is heel erg genieten om de verslagen te lezen en de foto's te zien. Zelf geniet ik ook altijd zo van die groente/ fruitmarkten, de geuren en kleuren :)
    Zalig ff zomaar te fietsen, toch! Hier staan de eerste bosjes narcissen op tafel! LiefsxxxLi

• 06 Februari 2014 - 16:37

Ome Piet:

Goed geregeld hoor die verslaglegging. Ik geniet er van. Maar wel met een beetje nijdige blik vanwege 2 gebroken ribben. Maar jullie zijn ook nog niet aan het eind. Je kunt altijd nog van een olifant vallen. Veel plezier!

• 07 Februari 2014 - 13:23

TaafenPjer :

Dankjulliewel voor deze leuke reacties, we hebben lol en plezier
    Groeten uit Udonthani.....Bart

• 08 Februari 2014 - 00:41

Marja:

Hoi Bart en de andere reisgenoten,wat leuk om zo mee te lezen wat jullie allemaal voor moois zien en de foto's erbij.Prachtig hoor,geniet er van!groetjes Marja

• 12 Februari 2014 - 16:16

Jolanda Paauw:

Hoi Mannen,

Ik reageer wel laat máár ik volg jullie geweldige verslagen!
    Ik geniet ervan en óók van de foto's
    Groetjes Jolanda