Mongolië 1 - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Mongolië 1 - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Mongolië 1

Door: Taaf en Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

13 Maart 2013 | Mongolië, Ulaanbaatar

Vanmorgen om 06.10 aangekomen in Oelan Bator, natuurlijk stond er weer iemand klaar om ons op te pikken! Meteen door naar ons Ger Kamp met tussenstop bij de bank om geld om te wisselen. 24 uur per dag open, je moet wel iemand wakker maken..
Na een helse tocht over bizar slechte wegen aangekomen, wij zijn de enigen hier!! Het is ongeveer -5, maar het zonnetje schijnt. Ik zit dit buiten onze tent te typen. Bij aankomst stond het houtkacheltje al lekker te snorren. Vannacht moesten wij wel rekening gaan houden met -25. Je hoort hier werkelijk helemaal niets! Af en toe een vogel die wat geluid maakt.
12.00 de lunch, voortreffelijk! Elke dag 2x warm eten met veel vlees, thats how we like it.
Toen naar Turtle Rock getogen, grote rotsformatie die op een schildpad lijkt en met een legende er aan vast dat daar een prinses met haar zoon ondergedoken heeft gezeten in een nis. Geloven wij niets van maar willen wel mee omhoog klimmen om de plek te bekijken. Begin was een makkie maar werd later veel lastiger, ikke hoogtevrees.., kwam sneeuw en ijs op ons pad. Was van plan af te haken, dacht op eens, ben verdomme niet voor niks ruim 10.000 km van huis! Blij doorgezet te hebben, was achteraf het lastigste stukje. Taaf is de man die de IPad bedient voor foto's en film en ik videocamera + fototoestel. Onze gids bleef maar roepen 'denk om je IPad!' Alsof het niet erg zou zijn als Taaf 30 meter naar beneden zou donderen...
Vervolgens weer lange wandeling naar Bhoedisten tempel, via enge loopbrug, weer erg indrukwekkend. Kregen het idee op het dak van de wereld te staan!!
Onderweg bij locals wat biertjes en chippies ingeslagen voor weinig. Even relaxen in onze eigenste Ger. Toen wij aankwamen vanmorgen stond ons houtkacheltje (is onze enige warmtebron) lekker te branden, na onze trip natuurlijk niet meer. De mensen die hier werken zouden er voor zorgen dat ie weer aanging en zouden zelfs 's nachts nog een keer langskomen om ons vuurtje nog eens op te porren, hoeft niet, regelen wij zelf wel.. Kon niet lukken, dit is Mongolië en jullie komen uit een land met c.v. en zo. Ik vindt fikkie steken leuk en vroeger regelmatig gedaan. Binnen 3 minuten de boel in de brand. Jullie hadden het hoofd van die mevrouw moeten zien dat voor ons de boel zou regelen en ontdekte dat de heren lekker bij de warme kachel zaten...

• 13 Maart 2013 - 07:49

Dario:

Goedemorgen (of middag of avond) ik weet niet wat het tijd nu bij jullie is maar hier is het kwart voor 8 in de ochtend en ik ben aan het thuiswerken. Dachten wij dat de lente was begonnen, sneeuwt het opeens weer flink. Maar ja het is hier geen -20......voordat ik begin met werken eerst belangrijke dingen doen oftewel > jullie stukjes lezen. Heb wederom genoten van jullie verslagen met bijbehorende foto's en wens jullie de laatste dagen veel plezier toe! Gr Dario...ik ga nu ff lekker bakkie leut doen....

• 13 Maart 2013 - 09:57

Gert:

Hallo mannen,

Wederom een mooi verhaal, helemaal toppie.
    Wat lijkt het mij mooi om daar rond te lopen en te overnachten in zo'n tent.
    Hier was het vannacht min 13,3 en we hebben weer sneeuw. Wel net als jullie een blauwe lucht. Geniet verder en tot weerziens.
    Dikke kus
    Gert

• 13 Maart 2013 - 10:51

Miek:

Wat leuk om jullie avonturen weer te lezen, er is een schrijver aan je verloren gegaan!
    X!

• 13 Maart 2013 - 12:38

Piet Slijkerman:

Dit is andere koek dan boodschappen doen bij Dirk, een biertje bestellen in de Rode Leeuw of met een opel over de A4 razen. Lijkt mij om nooit meer te vergeten!

• 13 Maart 2013 - 19:32

Nikki:

heey papa en ome taaf wat kunnen jullie leuk schrijven zeg !!
    xxx mama vindt het ook :-)