Irkoetsk 2 - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Irkoetsk 2 - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Irkoetsk 2

Door: Taaf en Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

09 Maart 2013 | Rusland, Irkoetsk

10.00 uur werden wij opgepikt voor weer een nieuw avontuur... Openlucht museum van een Siberisch dorp rond 1900 en bezoek Baikalmeer en museum over alle weetjes over dit meer.
Dorp was prachtig! Koud ook!! Hebben daar ruim een uur rond gelopen. Heel indrukwekkend hoe die mensen hier hebben moeten overleven in deze temperaturen. Wij lopen daar rond op onze waterdichte schoenen en winterjassen e.d., zij hadden die luxe natuurlijk niet, en wij hadden het al koud!
Daarna naar het Baikalmeer. Zo groot, zo heftig voor ons om te zien! Grootste meer op aarde, 20% van het zoet water in de wereld ligt hier voor onze voeten, onder onze voeten! Wij staan er letterlijk boven op!! Op 1,5 meter ijs...
De mensen daar leven van de visvangst en verkoop daarvan. Staan met -20 de hele dag langs de weg visjes te bakken en dan maar hopen dat er iemand stopt....
Onderweg zag Taaf een opgezette beer, ik niets gezien. Onze gids laat de auto draaien. Staat een jongen naast die beer, foto nemen kost 20 roebel pp. (€ 1,-). Net dat wij weer weg willen zien wij wat mensen door een deurtje naar buiten komen, "eh... wat is daar te zien?" "Oh, daar is een kooi met 2 levende beren". Wááát... Weer 20 roebel pp betaald, mochten wij naar binnen. Heel gek, sta je ineens oog in oog met zo'n joekel...!
's Avonds een café opgezocht met Wifi. Onder het genot van een biertje + sigaar, de belevenissen op de site zetten en contact zoeken met het thuisfront. Nog even lekker uit eten want morgenavond zitten wij weer 30 uur in de trein.

• 09 Maart 2013 - 09:29

Piet Slijkrman:

Pjer, letterlijk en figuurlijk ijzingwekkende verhalen en foto's. Leuk dat jullie alle moeite voor ons willen doen en alle ontberingen willen doorstaan om ons van interessante ervaringen te laten genieten.

• 09 Maart 2013 - 09:31

Gert En Yvonne:

Lijkt ons heel koud daar. Pjer waar is je muts en je skibroek?
    Gelukkig zijn wij in een andere tijd op een andere plek geboren. Wat hadden wij het koud gehad (Gert vooral).
    Blijf genieten.
    Kus

• 09 Maart 2013 - 09:36

TaafenPjer :

Tsja, weer was ineens omgeslagen... Chips! Toch van genoten! Volgende keer proberen de juiste spulletjes in de tas te proppen! Xx

• 11 Maart 2013 - 16:59

Nikki:

dat het ijs zo dik kan worden moet het natuurlijk wel goed vriezen en zo te lezen vriest het daar goed !
    de foto's zijn ook heel erg leuk !!
    xxx en veel plezier
    niet bevriezen he !! hihi

• 12 Maart 2013 - 16:17

Jolanda:

Hoi vakantiegangers,

Super verslag en mooie foto's, wat indrukwekkend dat meer maar wat zeiden jullie nou -20 brrr dat is zeker koud, ik zie géén muts bij je Pjer??
    Fijne treinreis weer verder om volop te genietenvan alle indrukken!!
    Groetjes...