Vervolg 1 - Reisverslag uit Schagen, Nederland van TaafenPjer - WaarBenJij.nu Vervolg 1 - Reisverslag uit Schagen, Nederland van TaafenPjer - WaarBenJij.nu

Vervolg 1

Door: Taaf en Pjer

Blijf op de hoogte en volg TaafenPjer

05 Maart 2013 | Nederland, Schagen

Na de City Tour (zijn op eigen verzoek op het Rode Plein achter gelaten, anders waren wij weer keurig naar het hotel gebracht), op eigen houtje saampjes door de stad geslenterd...
Zie je aan de overkant van de straat iets wat je interesse heeft, leuk hoor, maar bekijken van een afstandje is het advies. Oversteken is ONMOGELIJK, ze rossen hier als mallen door de stad. Zelf meegemaakt in de taxi, heb de teller 120 aan zien tikken.. In het centrum... Gaat ie wel lekker!! Hebben ook nog geen verkeersbord gezien, is zo iets van, zo hard als je kan...
Toen met de metro naar huis, op onze metro route kaart leek het een makkie... Niet waar.. Verschillende verdiepingen, elke lijn heeft een kleur, hoe toepasselijk, de onze oranje. Maar wij doorkruisten allerlei verdiepingen/kleuren en dachten ' op de goede weg' . Metro stations zijn hier schitterend trouwens, veel pracht en praal met marmer en prachtige verlichting. Roltrappen naar beneden die volgens ons zeker langer zijn dan een voetbalveld en daarna de volgende.... Kan de toekomstige Noord/Zuid lijn een puntje aan zuigen... Uiteindelijk on the place to be, wij naar de receptie, rugzakken afgeleverd om 17.00, toch..? Ehh, nee... Het bagage jongetje had niet het juiste schema begrepen maar morgen heeft hij het door en zijn zij hier rond 14.00. Dat is goed nieuws, ware het niet dat wij om 11.00 worden opgehaald voor ons vervolg in de trein richting Irkoetsk... Reste ons 1 oplossing, in de taxi, ruim een uur heen en terug, daar kramp in mijn vingers van het handtekeningen zetten, maar met onze spulletjes wel weer bij de hand! Dat moest gevierd worden...!!
U hoort later verder....
X Taaf en Pjer.

• 05 Maart 2013 - 21:27

Mirna:

Hoi Taaf en Pjer
    Wat kun jij leuk schrijven Pjer. Het lijken net kleine columns.
    Es' en Yvet en kinderen en jo zijn hier net voor mijn verjaardag langs geweest was ff gezellig. Meisjes zijn druk bezig met hun telefoons. Leuk om te zien hoe ze elkaar wegwijs maken op die dingen. Net de rotzooi opgeruimd en dan op tijd te bed. Ik ben kapot.
    We hebben hier 2 prachtige lentedagen gehad. Hebben we nodig.